מה זה קידוח כלונסאות מיקרופייל?

בהקמת מבנה, לא אחת יש צורך בקידוח של כלונסאות מסוגים שונים לרבות 

קידוח כלונסאות מיקרופייל. אם אתם עומדים לבנות מבנה על קרקע סלעית ורוצים לדעת אם קידוח כלונסאות מיקרופייל הינו הפתרון המתאים, כדאי לכם לפנות לחברת ייעוץ קרקעות אגסי רימון מהנדסים בע"מ לקבלת סיוע, מידע וייעוץ מקצועי בנושא. כמו כן, במאמר הבא יוסבר בקצרה מהו מיקרופייל ולמה הוא נועד.

 

מה הם בכלל כלונסאות 

לפני שנדבר על כלונסאות מיקרופייל יש תחילה להבין מה הם כלונסאות. אז כלונסאות הם סוג של מרכיב בתשתיות בניה המיועד לקבע את המבנה לקרקע, עם תמיכה מתאימה לעומסים ומניעה של שקיעה וקריסה של המבנה. הכלונסאות עצמם הם סוג של עמודים שמחדירים לעומק האדמה, ואשר חלקם העליון מתחבר למבנה. כך למשל, בניה בכלונסאות נדרשת עבור בניית רבי קומות, מבנים גבוהים וצרים ובניה של מגדלים, וכן במקרים של בניית בתי קרקע על גבי קרקע שאינה יציבה.

בימינו יש סוגים שונים של כלונסאות שעשויים מחומרים כמו פלדה או בטון מזוין ומשילוב של שניהם, כאשר הסוג של הכלונס נבחר בהתאם למאפייני הקרקע ולפי עומסי בנייה צפויים. למשל ניתן למצוא כלונסאות בנטונייט, כלונסאות CFA וגם מיקרופייל כלונסאות.

עבודת הקידוח של הכלונסאות מבוססת על בחינה מקצועית של הקרקע, לרבות אחוזי מי תהום וחול שיש באדמה, ובאם מדובר על קידוח בסלע. על פי מאפייני הקרקע ייבחר ציוד וסוגי כלונסאות מתאימים, אשר ישמשו בפועל כאבני יסוד של המבנה.

 

מאפייני כלונסאות מיקרופייל

כלונסאות מיקרופייל הינם כלונסאות צרים במיוחד, שמיועדים לקידוח בקוטר יחסית קטן, עם קוטר הנע לרוב בין שלושים לשישים ס"מ. הם משמשים בעיקר עבור קידוחים בקרקע סלעית המקשה על ביצוע קידוחים רגילים. יחד עם זאת, יש גם מיקורופיילים שניתן להגיע עימם לעומק של מאתיים מטר עם עומסי עבודה של מאתיים טון. 

הכלונסאות עצמם עשויים מדיס, מוטות ומעטפת מחוזקת של פלדה. עבודת הקידוח מבוצעת בעזרת ציוד מיוחד ייעודי למטרה זו, שהפעלתו דורשת רמה גבוהה של מיומנות, בעוד העבודה מפוקחת על ידי מהנדס בניין שיש לו ידע מעמיק בנושא זה.

השימוש בסוג זה של כלונסאות נפוץ בקרקע סלעית, במקרים של קרקע רגישה שיש לידה מבנים קרובים, ובמקרים בהם קיימת גישה מוגבלת לשטח הבנייה, וכן כאמצעי תמיכה במבנים משופצים, לחיזוק של סוללות, ועוד.

 

מה זה קידוח מיקרופייל

כלונסאות מיקרופייל הפכו לפתרון מועדף בענף הבניה כמענה יעיל לתשתיות, החוסך את הצורך ביצירה של קידוחים בקוטר גדול. כמו כן קידוח מיקרופייל חיוני בעיקר במקומות שיש בהם קרקע חרסית או סלעית שיש בה כמות נמוכה של מי תהום, כלומר קרקע שהינה קשה ויבשה במיוחד, וכן במקומות עם תנאי קרקע קשים עם גישה מוגבלת לאתר הבנייה.

קידוח כלונסאות בסלע בשיטה זו עושה שימוש בבורות קידוח מדויקים ובכלונסאות קטנים, עם עבודה שמונעת פגיעה בסלע והחלשתו בהיותו משמש כיסוד של הבניין. בנוסף, קידוח זה משמש גם עבור מקרים בהם לא ניתן לבצע עבודות קידוח רחבות, והוא גם מיועד לחיזוק מבנים, למשל כנגד רעידות אדמה.

בעבודות אלו נעשה שימוש בתורן באורך של שניים עשר עד חמישה עשר מטר, וכן במדחס אוויר עימו מפנים חלקיקי סלעים הנוצרים עקב פעולת הקידוח. בנוסף, קידוח של כלונסאות אלו יכול להתבסס על החדרה של מכונת הקידוח ובהמשך החדרה של הבטון, כאשר מורידים מוט חיזוק לתוך מעטפת הפלדה במטרה להבטיח רמה גבוהה של היקשרות ושל כיסוי. ואם נותרת פלדה עודפת בחלק העליון של הכלונס חותכים אותה.

 

סוגי כלונסאות וקידוחים נוספים

מלבד כלונסאות מיקרופייל נעשה שימוש בסוגים נוספים של כלונסאות. למשל קיימים כלונסאות מסוג בנטונייט עם קידוח רטוב הנחשב למהיר, חסכוני ויעיל, שעושה שימוש בחומר מינרלי המקבע ומייצב את הקרקע, עם עבודות קידוח יעילות לקרקעות שיש בהן ריכוזים גבוהים של מי תהום, חול ומזהמים, וחשש לקריסה של בור הקידוח. 

בעבודת קידוח נעשה שימוש בסוגי כלונסאות נוספים הכוללים כלונס קצה לקרקע שאינה יציבה, שמחזקים אותו עם פלדה ובטון, וכן כלונס צף הקרוי גם כלונס חיכוך שנעשה בו שימוש במקרים שאי אפשר להגיע לשכבות קרקע קשות ומיועד למבנים יחסית קטנים.

בנוסף נעשה שימשו בכלונס דיפון המיועד לבניה של קירות תמיכה בדפנות של בורות וחפירות תת קרקעיות, המיועד למנוע קריסה של הקרקע.

 

לבחירת ותכנון קידוחי כלונסאות

לבחירת ותכנון קידוחי כלונסאות, ולקבלת עוד ייעוץ מקצועי בנושא, הנכם מוזמנים ליצור קשר עם חברת אגסי רימון מהנדסים בע"מ בטלפון 077-2007672.

 

סגירת תפריט